Bohéme

Igår var en härlig dag, mormor fyllde år så jag, mamma och mormor ockte in till stan och fikade lite. Satt på en jätte härlig uteservering. Operan som vi sen var på var verkligen jätte bra, det var bara en liten del av första och tredje akten som var lite seg att titta/lyssna på. Men andra akten var enligt mig skit bra.

Det handlade om en fattig man i paris som skrev poesi och det utspelade sig på vintern så det var väldigt kallt. Sen så träffar han en kvinna som behöver hjälp med att tända sitt ljus eftersom hennes har slocknat och hon behöver värme, och såklart så blir dom två ihop senare. Denna kvinnan var dock väldigt sjuk och blir sämre och sämre hela tiden under operans gång.

Under andra akten befinner dom sig på en marknad med jätte mycket folk, vilket för med sig jätte många olika röster och toner vilket blir till jätte bra musik enligt mig. Dom andra akterna fortsätter med att mannen blir mer och mer avundsjuk av sig och att dom sen skiljer sig efter mycket bråk. Men dom försonas sen på hennes dödsbädd.

Så man kan säga att det var ett ovanligt slut men musiken var jätte bra vilket enligt mig är det viktigaste sen var ju såklart handlingen också väldigt bra. Konstigt igentligen att det bara är jag av mina kompisar som gillar opera, men det är ju alltid lite kul att sticka ut lite.

Kommentarer
Postat av: Iris

Vadå konstigt? Du är konstig som gillar opera.

2010-04-27 @ 00:25:46
Postat av: frida

nej det är ju jätte bra, du har inte lyssnat på det bara

2010-04-27 @ 16:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0